Spectacol

Veşnicia s-a născut la sat. Dar pare-se că şi umorul! „Gura satului” este un spectacol care relevă întru totul neaoşul plaiurilor româneşti cu bune dar şi cu rele prin succesiunea celor trei momente : „La ghicitoare”, „Gura lumii” şi „Căluşarii”.

„La ghicitoare” – creaţie proprie, satiră a naivităţii ţăranului român care, lipsit de alte mijloace, apelează încă la leacuri băbeşti sau la ghicitoare. Femei ale satului, cu diverse probleme vin la aceasta să-i ceară sfatul. Fiecare dintre ele crede în mica sa problemă, iar soluţiile date de ţigancă sunt pline de umor. În final descoperim că a noastră ghicitoare nu e altfel decât cele din anunţurile grandioase din ziare care promit dezlegări miraculoase doar pentru a-ţi uşura buzunarele.

„Gura lumii”, una dintre memorabilele povestiri ale lui Amza Pellea, aduce în faţa copiilor o mare învăţătură: „minciuna are picioare scurte”; dar cât de amuzant este a o povesti şi apoi demasca. Gheorghe îşi pune femeia la încercare pentru a vedea dacă acesta poate să ţină o taină. Ioana evident nu poate – căci de n-ar fi nu s-ar mai povesti, şi uite-aşa Gheorghe intră în „gura lumii”, cea care face din ţânţar armăsar.

Morala: „Foaie verde lobodă, gura lumii slobodă!”

Spectacolul începe şi se termină cu două dansuri tradiţionale româneşti: o horă moldovenească te prinde în vraja satului şi la final căluşarii te prind în dansul lor nebun.

 

Trupa „Toţi din clasă”

Păpuşari, actori, colegi, prieteni şi bufoni. La început au fost 10 străini adunaţi din cele 4 colţuri ale ţării, proaspeţi studenţi ai U.N.A.T.C. secţia Păpuşi-Marionete. După un an am ajuns prieteni, am format o trupă pentru că ne-am dat seama că împreună e mai uşor, mai distractiv dar mai ales creativ. Unde-s doi puterea creşte, dar unde-s zece…. ei! Acolo se nasc poveşti, păpuşi, iar imaginaţia, veselia, jocul şi improvizaţia nu găsesc limite.

Ce ne place?  Să ne distrăm şi să distrăm pentru că buna dispoziţie e molispsitoare.

 Ce vrem?  Să ne spunem povestea cu sinceritate, cu inima deschisă. Ne provocăm în fiecare zi să fim mai buni pentru că am realizat că pur şi simplu nu avem nimic mai bun de făcut decât să fim mari actori.

Suntem abia la început de drum dar am făcut un pariu: să spunem NU mediocrităţii şi jumătăţilor de măsură. Vom spune un DA hotărât in schimb oricărei provocări şi o vom duce la capăt aşa cum ne-am obişnuit : împreună!  Cu multă muncă dar şi cu la fel de mult suflet.

 Ce-am făcut până acum?   Cu primul  nostru spectacol „GURA SATULUI” ne-am întors la rădăcini, am redescoperit tradiţia şi spiritul românesc autentic – adică joc, voie bună, dar şi ironie şi mult umor!

Aceştia sunt TOŢI DIN CLASĂ , în ordinea de la catalog: ADINA BARBU, ALEXANDRA BLAJ, MIKY BREBINARU, CLAUDIA DRĂGAN, IONUŢ GHINEA, ROXANA IFTIME, RADU PĂUNESCU, OANA PLOSCEANU, ALINA POPA, ANA-MARIA PUŞCĂLĂU.

  • U.N.A.T.C. – „UŞI DESCHISE 2009”
  • CIŞMIGIUL COPIILOR
  • FESTIVALUL INTERNAŢIONAL AL PĂPUŞILOR VII – Târgovişte 

Păpuşari, actori, colegi, prieteni şi bufoni. La început au fost 10 străini adunaţi din cele 4 colţuri ale ţării, proaspeţi studenţi ai U.N.A.T.C. secţia Păpuşi-Marionete. După un an am ajuns prieteni, am format o trupă pentru că ne-am dat seama că împreună e mai uşor, mai distractiv dar mai ales creativ. Unde-s doi puterea creşte, dar unde-s zece…. ei! Acolo se nasc poveşti, păpuşi, iar imaginaţia, veselia, jocul şi improvizaţia nu găsesc limite.

Ce ne place?  Să ne distrăm şi să distrăm pentru că buna dispoziţie e molispsitoare.

 Ce vrem?  Să ne spunem povestea cu sinceritate, cu inima deschisă. Ne provocăm în fiecare zi să fim mai buni pentru că am realizat că pur şi simplu nu avem nimic mai bun de făcut decât să fim mari actori.

Suntem abia la început de drum dar am făcut un pariu: să spunem NU mediocrităţii şi jumătăţilor de măsură. Vom spune un DA hotărât in schimb oricărei provocări şi o vom duce la capăt aşa cum ne-am obişnuit : împreună!  Cu multă muncă dar şi cu la fel de mult suflet.

Ce-am făcut până acum?   Cu primul  nostru spectacol „GURA SATULUI” ne-am întors la rădăcini, am redescoperit tradiţia şi spiritul românesc autentic – adică joc, voie bună, dar şi ironie şi mult umor!

Aceştia sunt TOŢI DIN CLASĂ , în ordinea de la catalog: ADINA BARBU, ALEXANDRA BLAJ, MIKY BREBINARU, CLAUDIA DRĂGAN, IONUŢ GHINEA, ROXANA IFTIME, RADU PĂUNESCU, OANA PLOSCEANU, ALINA POPA, ANA-MARIA PUŞCĂLĂU.

Reprezentaţii anterioare cu „Gura Satului” 

 

  • U.N.A.T.C. – „UŞI DESCHISE 2009”
  • CIŞMIGIUL COPIILOR
  • FESTIVALUL INTERNAŢIONAL AL PĂPUŞILOR VII – Târgovişte
