În această toamnă s-a redeschis fostul Restaurant Moldova de la adresa str. Icoanei nr. 2. În acelaşi timp a fost vopsită sumar faţada casei la stradă de la nr. 8 şi s-a pus o prelată în vitrina fostei clădiri a pâinii, clădire cu etaj în stil neoromânesc de la nr. 4-6.
Clădirile aparţin în continuare societăţii imobiliare Raptis Kavouras – numărul 2 este probabil închiriat de ei celor care au deschis restaurantul.
Prin decembrie am observat grilajul de la casa stil „Micul Paris” de la nr. 8 spart. Au trecut mai multe zile şi am decis, într-o sâmbătă dimineaţă, pe lumină, să înfrunt gunoaie şi eventuali şobolani şi persoane agresive şi să văd ce se află în acele case. Vroiam de asemenea să mă asigur că nu este un pericol iminent de incendiu.
Clădirea de la stradă a fost amenajată mai demult ca restaurant – pereţii sunt placaţi cu rigips în culori ţipătoare. Clădirile din spate sunt devastate: sobe sparte (cu 2 excepţii) şi duşumele smulse, uşi lipsă, multe gunoaie. În această casă au stat în perioada 2006-2009 persoane fără adăpost. Se pare că acum au revenit, probabil din cauza frigului. Am făcut fotografii în interior, inclusiv, prin ferestrele murdare, o fotografie a faţadei Şcolii Centrale de vizavi.
Am întâlnit în curte un vecin care venise şi el, îngrijorat, să cerceteze situaţia. Împreună am discutat cu persoane fără adăpost care dormeau într-adevăr în acele case. Păreau paşnice, nu făcuseră foc în interiorul caselor. Le-am pus în vedere că se află în proximitatea unei şcoli şi vom chema poliţia dacă constatăm că este risc de incendiu sau dacă apar în zone persoane violente, drogate etc. De fapt mai mulţi vecini au chemat în mai multe rânduri poliţia locală, care însă nu a luat măsuri decisive pentru a preveni întoarcerea persoanelor fără adăpost în zonă.
Aveţi mai multe imagini luate în curte şi în clădirile din curte (clădirea de la stradă, cea mai mare şi bogat ornamentată – cu monograma „T.G.” la intrare, clădirea de vizavi – puţin retrasă de la stradă şi clădirea din fundul curţii).

În acea dimineaţă restaurantul de la nr. 2 era deschis. Îi spun aşa pentru că nu am observat siglă – nu îi ştiu numele. Dacă la începutul toamnei restaurantul şi terasa erau deschise zilnic, odată cu venirea iernii a început să deschidă doar intermitent. Am intenţionat mai demult să luăm legătura cu patronii sau administratorii, dar ceva ne-a reţinut să o facem – poate faptul că am dedus că există o legătură strânsă între proprietarii cu care am intrat în conflict din cauza blocului turn şi administratorii restaurantului… Poate în scurt vom încerca totuşi să legăm un dialog cu restaurantul (dialogul cu proprietarul – Raptis Kavouras – ne-a fost refuzat cu ocazia organizării Concursului „Ce pui lângă Mincu?”
În orice caz, în privinţa problemei specifice a adresei de la nr. 8 am mers să vorbim la restaurant: se organiza un botez. Am vorbit cu şeful de sală pe ziua respetivă. A venit cu noi să vadă grilajul spart, declarând că nu au observat situaţia (şi totuşi era spart de 2 săptămâni). Ne-a spus că va vorbi cu patronul să remedieze. Nici până astăzi grilajul nu a fost reparat – ba mai mult, zilele acestea s-a spart uşa şi la adresa 4-6, fosta clădire a pâinii.
Astfel stând lucrurile, am decis să tragem un semnal de alarmă pe acest blog şi urmează să vizităm şi clădirea pâinii pe interior. Vom reveni cu amănunte…